Handelsbetingelser

Når du køber en eller flere varer hos homekob, så acceptere du vores handelsbetingelser.


Generelle oplysninger
Virksomhedsnavn: kobcover & homekob
Adresse: Måløv Hovedgade 58, 1. tv.
2760 Måløv
CVR nr.: 39762390
Email: kontakt@homekob.dk

 

Priser
Hos homekob er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

Betaling
homekob modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard samt Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Levering
Vi leverer til hele Danmark med fragtpriser fra 39 kr. Dine varer sendes enten til den angivne leveringsadresse ved bestillingen eller til nærmeste pakkeshop, afhængig af dit valg under checkout.

Vi sender ikke varer til udlandet, Færøerne eller Grønland. Levering sker via DAO eller GLS. Vær opmærksom på, at hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, flyttes pakken til nærmeste udleveringssted, og du vil modtage besked. Kontakt venligst kundeservice ved eventuelle problemer.

Vi leverer varer alle hverdage, og du kan forvente levering 2-5 hverdage efter bestillingen. Visse varer har specielle leveringsvilkår, som vil blive angivet før købet.

Bemærk, at vi er lukket på helligdage og i weekender. Hvis pakken ikke afhentes inden for tidsfristen, påløber der ekstra fragtgebyr ved gensendelse.

 

Reklamationsret

Vi tilbyder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan vælge mellem reparation, ombytning, refundering eller prisnedsættelse afhængig af situationen. Reklamationen gælder ikke for fejl eller skader forårsaget af forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter opdagelsen af manglen/fejlen.

Hvis der er en aftale om reklamationsret, kan du finde instruktioner under "Retur" afsnittet om, hvordan du returnerer pakken til os.

 

Ved returnering, reklamationer, og brug af fortrydelsesretten eller tilfredshedsgarantien skal du sende varerne med Track & Trace til:


homekob
Måløv Hovedgade 58, 1. tv.
2760 Måløv

Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.

Bemærk, at pakken skal sendes med Track & Trace.
Bemærk, at udgiften til returnering/returlabel skal dækkes af dig.
Bemærk, at pakken skal sendes til vores adresse (hjemmelevering). Vi afhenter ikke fra pakkeshop!
Venligst vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen.



Sådan gør du:

  1. Pak produktet/produkterne forsvarligt i en ydre emballage for at beskytte den originale pakke.
  2. Køb din returlabel (husk at vælge Track & Trace med levering til hjemmeadresse, da vi ikke afhenter pakker fra pakkeshops).
  3. Sæt returlabelen synligt på den ydre emballage.
  4. Aflever pakken på det relevante sted, hvor du købte returlabelen, og sørg for at få en kvittering som bevis for returnering.


Refusion
Ved refusion kan det bliver nødvendigt at du sender bankoplysninger (reg.nr. og kontonr.) via mail eller anden elektronisk form. Disse oplysninger er ikke følsomme og vil kun blive brugt til refusionsprocessen.

 

Fortrydelsesret
Du har 14 dages returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag:

- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse (ved flere varer bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange).
- Får det sidste parti eller sidste del i fysisk besiddelse (ved levering af varer bestående af flere partier/dele).
- Får den første vare i fysisk besiddelse (ved regelmæssig levering af varer over en bestemt periode).

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelsen skal anmeldes senest 14 dage efter købet, og varerne skal returneres senest 14 dage efter meddelelsen. Meddelelsen skal sendes pr. mail til kontakt@homekob.dk og tydeligt angive din beslutning om at benytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at returnere varen, kan du finde detaljerede instruktioner under "Retur" afsnittet.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten gælder ikke for:

- Varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres, hvis forseglingen er brudt efter levering.
- Varer, der bliver uløseligt blandet med andre ved levering.
- Varer med brudt plombering.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold uden fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du mister din fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner (undtagen abonnementer).
- Aftaler indgået på offentlige auktioner.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering
Send din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter brug af fortrydelsesretten. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen.

Ønsker du at returnere varen, kan du finde detaljerede instruktioner under "Retur" afsnittet.

Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet og indtil vi modtager den retur. 

 

Varens stand ved returnering
Du er ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varen, som skyldes håndtering udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Du kan således afprøve varen på samme måde, som hvis du var i en fysisk butik, men emballagen må ikke brydes.

Hvis varen er blevet prøvet udover det beskrevne, betragtes den som brugt. Dette betyder, at ved fortrydelse af købet vil du kun modtage en del eller intet af købsbeløbet tilbage, afhængigt af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage fuld tilbagebetaling må du derfor afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Ved fortrydelse af dit køb vil du naturligvis modtage det beløb, du har indbetalt til os.

I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne værdi fra købsbeløbet.

Refusionen vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre der er aftalt noget andet.

Vi kan tilbageholde refunderingen, indtil vi har modtaget varen retur


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt inkl. beløb

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for homekob. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@homekob.dk